Chcesz zwiększyć swoje zyski?
Po pierwsze poinformuj klientów o ofercie.

Jak wyprzedać towar z półek lub sprzedać usługę?

Co zrobić by więcej sprzedawać?

Powinieneś zwiększyć sprzedaż. Najpierw jednak musisz rozreklamować swoją ofertę. Należy także przyciągnąć klienta czymś nietypowym jak promocja, wyprzedaż, pomoc w nietypowej sytuacji, okazja czy niepowtarzalna przygoda.

W jaki sposób obwieścić mieszkańcom Szczecinka swoją ofertę inwestując jedynie 50zł?

Jeden z klientów odpowiedział mi, że kupując megafon i drąc się na całe gardło po wszystkich ulicach Szczecinka. Pomysł oryginalny i nie pozbawiony sensu. Z pewnością wzbudziłby zainteresowanie w przeciwieństwie do megafonów krzyczących z dachów aut reklamowych. Tyle, że wadą oprócz poświęconego czasu jest brak obecności mieszkańców danej okolicy w czasie głoszenia oferty. Proponuję Tobie coś lepszego!

Może już reklamujesz się lub myślisz o reklamie?

Jeśli naprawdę chcesz odnieść sukces po prostu musisz się reklamować. Osoba odpowiedzialna w Twojej firmie za reklamę powinna poznać temat reklam w podstawowym stopniu. Jest to kluczowa sprawa w przypadku 99,99% firm. Tak tak. Nie wszystkie firmy muszą się reklamować.

Która forma reklamy jest najskuteczniejsza?

Istnieje najlepsza forma reklamy dla lokalnych czyli małych obszarów Polski takich jak miasto Szczecinek. Niektóre firmy odkryły już co to takiego. Dla lepszego zrozumienia powinieneś poznać minimum wiedzy o różnych formach reklamy.

Przyjrzyj się najbardziej popularnym formom reklam:

  • telewizja - oddziaływanie ruchomym obrazem i dźwiękiem pobudza wyobraźnię klienta, a nadawana cyklicznie zapada mocno w pamięci. Dla reklamy w telewizji ogólnopolskiej należy mieć kilka milionów złotych zaskórniaków specjalnie na ten cel. Telewizja lokalna to mniejszy koszt nadawania reklamy pomijając koszt produkcji, ale o szczegółach cen dowiesz się u źródła. W Szczecinku dostępne są telewizje Gawex i Zachód. Powinieneś poznać te ceny. Telewizja jest skuteczna ze względu na szybkość przekazania informacji.

  • radio - analogicznie do telewizji. Zależnie od obszaru jaki powinna objąć reklama decydujemy się na daną rozgłośnię. Źle dobrana reklama może pogrążyć Twoją firmę. Czasem wystarczy jedno słowo za dużo, aby cała kampania poszła na dno i pociągnęła Twój biznes ze sobą. W Szczecinku nadaje między innymi radio Eska oraz radio Koszalin.

  • prasa - na przykładzie Szczecinka. W Szczecinku jest dostępny dwutygodnik Temat. Gazeta porusza tylko sprawy lokalne. Można wykupić w niej powierzchnię reklamową. Strony przeplatane są wtedy na przemian artykułami i reklamami. Koszt nadania już od 61zł brutto. Jak informuje wydawca gazetę można kupić „w ok. 80 punktach i w dużym, jak na lokalne warunki, nakładzie” (4500 sztuk nakładu, co nie oznacza oczywiście 4500 sztuk sprzedanych, ale jest to także dobry wybrór powierzchni reklamowej) w cenie 2,50zł.

  • reklama wielkopowierzchniowa - kolejny dobry sposób na przekazanie informacji komercyjnej. W kategorii zarówno reklamy o wielkości 15metrów na 10 metrów na ścianach budynków jak i bilbordy o powierzchni około 10m2.

  • plakaty - dobre i tanie rozwiązanie. Mankament jest taki, że plakaty są często zrywane albo (i tu uwaga) nie zostały rozwieszone przez właściciela słupów (w Szczecinku jest to OSiR) mimo, że goniec odpowiedzialny za rozwieszanie wmawia, że rozwiesił plakaty. Akurat mnie spotkało to dwukrotnie. Dobrze więc wywiesić plakaty na innych miejscach niż słupy.

  • broszury - świetne ze względu na cenę. Wymyślasz treści, projektujesz i drukujesz, a później już tylko zostawiasz w jak najbardziej dostępnych dla potencjalnych klientów miejscach. Wada jest taka, że broszury wolno „schodzą” przez co nie nadają się do informacji aktualnej przez krótki czas, ale za to są świetne w celu budowy świadomości marki.

  • gadżety reklamowe - smycze, długopisy, kalendarze, otwieracze do piwa i dziesiątki innych elementów odzieży czy przedmiotów jak najczęstszego użytku. Fajne, bo czasem zostaje na lata pod ręką jak rowery marki 10,5, jednego z browarów, który chyba nie jest już sprzedawany, ale jego rowery można spotkać po ponad 10 latach od zakończenia kampanii.

  • reklama w kinie - nie chodzi o plakat na ścianie obok szatni, a o projekcję reklamy przed seansem. Posiada zalety hipnotycznego marketingu. Jest to oferta złożona i raczej i przeznaczona raczej na większy obszar.

  • poczta tradycyjna - rozsyłasz listy, zaproszenia i wszelkie informacje o ofercie. Skierowana raczej tylko do firm, bo kto odważy się zaadresować 15000 listów i dorzucić do tego znaczek po złotówce. Należałoby mieć doprawdy niezłą ofertę lub dar przekonywania, aby kampania taka zakończyła się sukcesem.

  • telemarketing - dzwonisz i opowiadasz. Koszt reklamy to koszt rozmowy + czas + inne. Często telemarketing jest tańszy niż bezpośrednie przedstawienie oferty przez przedstawiciela handlowego. Najwięcej firm zainteresowany tą reklamą jest z branży ludzi schorowanych. Kontakty pozyskują od lekarzy i obdzwaniają listę zapraszając na pokaz garnków, pościeli czy mebli, które leczą, gwarantując upominek dla każdego gościa. Może słyszałeś już w słuchawce miły głos Pani, która mówi: "Proszę zgłosić się pod odbiór zestawu ..."

  • reklama w telefonie komórkowym – nie zajmuje się tym zupełnie. Smsy reklamowe raczej od razu usuwam. Nie wiem czy istnieje geotargetowanie w telefonach mobilnych, ale nie wydaje się to dobrym rozwiązaniem na lokalną reklamę. Jedną z większych akcji robił ostatnio sam PLUS GSM z smsami na 7410 Jeden jedyny raz gdy dałem się namówić na smsy, ale znaczy to, że kampania była dobra. Podobnie jak w telemarketingu byłem proszony o odebranie miliona szans na wygraną potwierdzając odbiór smsem za 4zł netto.

  • internet – najszerszy temat. Oferuje reklamę tanią i skuteczną jak i nieskuteczną połączoną z każdą opcją utopienia w tym kapitału. Mamy tu strony internetowe, pozycjonowanie, różne formy reklam w serwisach informacyjnych, reklamy kontekstowe wyświetlane na stronach i w wyszukiwarkach, e-mailing, reklamy w lokalizatorach typu zumi lub portalach społecznościowych typu nasza-klasa.pl, a także reklama w różnej maści oprogramowaniu najczęściej typu shareware, ale także komunikatorach jak gg. Jeśli jesteś szukasz klientów to bez reklamy w internecie przepadniesz. Nawet Bartimpex ma swoją stronę choć trudno w tym przypadku mówić o pozyskiwaniu klientów. Reklama nie jedno ma zadanie.

  • reklama alternatywna – forma reklamy wykorzystująca inne nośniki informacji niż wyżej wymienione np. logo na podłodze toalety w restauracji, na rączce koszyka z zakupami, czy też w formie tatuaży na plecach piratów przebiegających ulicami portowych miast. Chociaż to ostatnie podpada już raczej pod marketing partyzancki.

  • public relations (PR) – bez dwóch zdań forma przekazywania informacji o danej organizacji (czyli także Twojej firmie). Jest to na tyle zaawansowane zagadnienie, że nie będę go tu rozwijał. Dla mnie nie jest to reklama w czystej formie

  • marketing szeptany – powinien być poza kategorią. Reklama ponad reklamami. Darmowa. O ile wieści przekazywane z ust do ust o Twojej firmie są pozytywne możesz zawsze liczyć na klientów z tej formy reklamy. Mankamentem jest tylko to, że tempo reakcji jest raczej wolne. O promocji na dany towar klient dowiaduje się kiedy nie ma już towaru lub samej promocji. Szczególną formą tego typu reklamy jest marketing wirusowy.


Powyższe zestawienie form reklam nie wyczerpuje tematu.

Wymienione tutaj są najbardziej popularne, ale jest ich więcej.

Między innymi ulotki.

Wiele na ten temat wiedzą właściciele supermarketów, którzy wiedzą swą jednak nie zwykli się dzielić.

Teraz masz szansę przyjrzeć się temu co napędza między innymi ich biznes.


Dlaczego ulotki są najlepsze jako nośnik reklamowy na terenie takim jak miasto Szczecinek?

Trafiają do tysięcy klientów jak w telewizji czy radiu, ale klient, który przegląda gazetkę koncentruje się na niej bardziej niż na reklamie w powyższych mediach. Większą uwagę poświęci tylko wynikom wyszukiwania w wyszukiwarkach, ale najpierw musimy sprawić by zaczął nas szukać.

Co jeszcze przemawia za gazetką reklamową?

Dodatkowo reklamy opatrzone nagłówkiem Szczecinecki Biuletyn Reklamowy, a także wielkość ulotki sprawiają, że potencjalny klient sięgnie szybciej po te ulotkę niż po pojedynczą kartkę formatu A6. Gazetka reklamowa to najlepsza z możliwych ulotek.

Forma gazetki buduje zaufanie i sprawia, że reklama jest lepiej postrzegana, ponieważ znajduje się obok reklam innych firm. Osoba przeglądająca gazetkę nie czuje się oszukana jak w przypadku czasopism za które płaci, ale są zapełnione mnóstwem reklam. Reklamy w czasopismach jak i większość reklam na stronach www nauczyła się omijać wzrokiem (dosłownie nie widzieć reklam). Pamięta natomiast ulotki wydawane w dużym formacie jak ulotki supermarketów, a nawet oczekuje na następną ich porcję. Zawsze bowiem trafiają się ciekawe rozwiązanie, okazje czy promocje.

Nie musisz tracić milionów na efektywną reklamę. Dostępna dla każdego biznesu.

Reklama w gazetce jest tania. Koszt zakupu 1cm2 zaczyna się od 2,24zł w przypadku zakupu najmniejszej powierzchni reklamowej do 1,34zł w przypadku największej powierzchni, czyli podobnie jak w gazecie Temat gdzie analogicznie jest to przedział od 3,08zł do 1,33zł za 1cm2. Jednak nakład Szczecineckiego Biuletynu Reklamowego jest niemal trzykrotnie większy i rozdystrybuowany jest w całości. W obydwu wariantach możesz liczyć na rabaty w przypadku stałej współpracy.

Jest też minus.

Wada gazetki reklamowej jest taka, że może wylądować w koszu za nim zostanie przeczytana. Ludzie mają dosyć ulotek za wycieraczkami aut czy ulotek wręczanych w głównych ciągach handlowych. Na takie ulotki nie ma czasu nikt spojrzeć. Czym innym jest duża ulotka lądująca ze skrzynki na stół obok gazety z programem telewizyjnym.

Taka duża gazetka zostanie przejrzana. Nawet jeżeli ląduje ich pięć na raz w skrzynce na listy! Niektórzy wręcz czekają na kolejne gazetki. Najczęstsze są te z branży spożywczej i to one cieszą się największą poczytnością, ale przeglądane są wszystkie. Klient nie wie, że szuka telewizora dopóki nie zobaczy, że może go kupić w promocji, ale świadomie omija gazetki RTV&AGD. Gazetki z artykułami spożywczymi są za to chętnie przeglądane, bowiem są bardziej przydatne. ponieważ codziennie kupujemy jedzenie i codziennie przyda się zaoszczędzić choćby 5zł. Dokładnie tak samo  spraw wygląda w przypadku gazetki reklamowej z przekrojem różnych firm.

Co więcej taka gazetka zostaje czasami obok książki telefonicznej czy na ławie w dużym pokoju na długie miesiące! Spotkałem się z tym, że klienci wolą mieć pod ręką numer pogotowia komputerowego, więc zostawiają sobie gazetkę. Oprócz tego codziennie spoglądają na inne reklamy zawarte na jej stronach utrwalając sobie nazwę warsztatu samochodowego czy kwiaciarni.

To po prostu działa.

Tylko naprawdę uprzedzeni do ulotek, którzy stanowią znikomy procent mieszkańców wyrzucą wszystkie ulotki. Prawie wszyscy są ciekawi co w promocjach piszczy i gazetka przyciągnie ich wzrok. Jest to korzyść obopólna, bo klient tylko czeka na kolejne oferty, a zadowolony klient będzie o Tobie pamiętał. Osobiście prowadząc pogotowie komputerowe spotkałem się z wyciętą reklamom mojego pogotowia z gazetki reklamowej, która była roznoszona pół roku wcześniej.


Jednak nie powinieneś ograniczać się tylko do jednego medium. Oprócz ulotek polecam eksperymenty z każdą formą reklamy, a w szczególności z Google AdWords czy gadżetami reklamowymi. Dbaj też o klientów na wszelki sposób, aby sami inicjowali marketing szeptany. Nie zaprzestawaj reklamowania się. Reklamę należy stale ponawiać. Reklamę w różnych formach. Bierz przykład z gigantów biznesu i staraj się informować o ofercie na kilka sposobów jednocześnie bowiem takie działanie pozwala zapaść w pamięć klienta. Jeśli będzie szukał ofert z Twojej branży to będzie wiedział do kogo zwrócić się na początek.

Reklamuj się za tanio!

Pozwól, aby Twoją reklamę zobaczyło tysiące mieszkańców Szczecinka.


Reklama dźwignią handlu” to wyświechtany frazes, ale nadal prawdziwy. Wzbogać się dzięki reklamie.


Jak zainwestować 40zł i sprawić, by każdy mieszkaniec miasta dowiedział się o naszej ofercie?

Należy znaleźć dobrą ofertę reklamową, która oferuje takie warunki. W Szczecinku taka oferta jest dostępna.
Ty właśnie ją znalazłeś. Jest to reklama w gazetce reklamowej. Szczegóły tej oferty przedstawiam poniżej.


Opis gazetki reklamowej:

*gazetka zostanie dostarczona do domów i mieszkań na terenie miasta Szczecinek
*gazetka reklamowa zostanie wydana w kolorze, na papierze kredowym (śliskim, bardzo dobra jakość) o gramaturze 80g (papier grubszy niż gazetki reklamowe z marketów)
*rozmiar gazetki - wymiary 210x297
mm tj. format A4
*ilość stron: 4
*nakład: 14 000 sztuk
*nagłówek na 1-szej stronie: "Szczecinecki Biuletyn Reklamowy"

Cena (brutto) powierzchni reklamowej:

1/32 strony.......1 moduł...........(5,2cm x 3,7cm)...........................................40zł
1/16 strony.......2 moduły.........(5,2cm x 7,4cm)...........................................80zł
1/8 strony.........4 moduły.........(10,5cm x 7.4cm)........................................150zł
1/4 strony.........8 modułów......(10,5cm x 14,8cm)......................................280zł
1/2 strony.......16 modułów......(21cm x 14,8cm).........................................520zł
cała strona.....32 moduły.........(21cm x 29,7cm)..........................................900zł

W cenie powierzchni reklamowej otrzymujesz:

  • Rozniesienie gazetki na terenie Szczecinka.

  • Prosty projekt (tzn. opis + jedna grafika) jest wykonywany darmowo. Cena projektów profesjonalnych do uzgodnienia i nie jest zależna od wielkości reklamy.


Data rozniesienia gazetki: marzec, kwiecień, maj 2011

100% pewność dokładnego kolportażu gazetki.
Dotarcie do mieszkańców z ofertą to także nasz cel.

Wybierając tę formę reklamy płacisz tylko za miejsce w gazetce, a rozniesienie jest zawarte w cenie.

Kontakt:

Wojciech Wieczorek
tel. 505 175 937
własne projekty przesyłaj na: 1@pkomp.pl


Wydawca biuletynu:
ABATEK Wojciech Wieczorek
ul.1go Maja 59/ 17
78-400 Szczecinek

Zaprezentuj swoją ofertę mieszkańcom Szczecinka i zwiększ sprzedaż.

Dodaj swoją reklamę do gazetki reklamowej.

 

Wojciech Wieczorek



Copyright (c)2007-2014 Pogotowie Komputerowe - Szczecinek